شاید این مطلب را شنیده باشید که بازاریابی ویدئویی برگ برنده شماست و اگر به درستی از آن استفاده کنیم قطعا هم در حال و هم درآینده بازار حوزه کاری خود را در دست خواهیم گرفت ، بازاریابی ویدیویی امروزه خیلی پر اهمیت تر از قبل شده ، دلیل آن هم عدم جذابیت محتوای متنی برا خواننده میباشد ، البته فراموش نکنیم بر اساس تیپ های شخصیت شناسی عده زیادی هستند که میل به خواندن نسبت به دیدن در آنها بیشتر است این افراد ترجیح میدهند که با خواندن یک موضوع به درک آن برسند.
شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از مردم ترجیح میدهند ویدیویی درباره یک محصول ببینند تا اینکه مطلبی درباره آن بخوانند.دلیل این موضوع این است مردم از خواندن متن های تکراری خسته شدند و اکثر محتوا های سایت ها شبیه به هم هستند.
اگر مایل هستید که نرخ باز شدن ایمیل های خود را افزایش دهید باید در قسمت موضوع ایمیل واژه «ویدیو» نوشته شود با این کار شانس شما برای دیده شدن ایمیلتان 19 درصد و باز شدن آن ایمیل 65 درصد افزایش پیدا میکند.
قرار دادن یک فایل ویدیویی در صفحات اینترنتی میتواند تعداد بیننده و خریدار کالای آگهی شده را تا 80 درصد بالا ببرد.یوتیوب بالغ بر یک میلیارد کاربر دارد، که تقریبا معادل یکسوم کاربران اینترنتی است.
92درصد کسانی که ویدیوها را با گوشی تلفن همراه خود نگاه میکنند، آنها را با دیگران نیز به اشتراک میگذارند.شاید تعجب کنید اما امسال برنامه 42 درصد از مالکان کسبوکارهای کوچک و متوسط و بازاریابها این بوده است که از طریق محتوای ویدیویی در فیسبوک کسب درآمد کنند. و در این امر هم موفق شدند ارزش یک دقیقه ویدیو میتواند با 1.8 میلیون واژه برابری کند که این موضوع بازاریابی ویدیویی را به کارآمدترین روش استفاده از بودجه مالی و زمانی بازاریابیتان تبدیل میکند.
بنابراین حتی اگر به بازاریابی ویدیویی به عنوان شیوهای موثر در آینده باور ندارید، آمارها میتوانند شکل را مجاب کنند که دل به دریا بزنید و از این گزینه بازاریابی ویدیویی استفاده کنید. در اینجا 5 مورد را که باید قبل از بازاریابی ویدیویی بدانید بیان میکنیم تا با رعایت کردن این موارد درصد موفقیت شما افزایش یابد.در ادامه با ما در مقاله آموزش بازاریابی ویدئویی همراه باشید.
بر اساس گزارش موسسه بازاریابی دیجیتالی، همان قاعدهای را که برای محتوای بازاریابی نوشتاریتان استفاده میکنید برای محتوای بازاریابی ویدیویی نیز میتوانید به کار ببرید: بر ارزشی که برای مشتریانتان فراهم میکنید، تمرکز کنید. آنها را با معرفی بیش از حد کالا یا خدمتتان آزار ندهید و در عوض ویدیوی خود را پیرامون یک داستان متمرکز کنید. درباره نیازها، خواستهها و آرزوهای مشتریانتان تحقیق کنید. از طریق داستان تصویری آنها را مجذوب کنید. بعد از همه اینها، داستانگویی، میدان جدید فروش است. شرکت امریکن گریتینگ دقیقا همین کار را با ویدیوی بسیار موفق خود به نام «سختترین شغل دنیا» انجام داد. شرکت محصول خود را در پسزمینه فیلم قرار داد و در عوض روی احساسات انسانی تمرکز کرد. این شرکت داستانی درباره محصولش ساخت و به مردم اجازه داد تا با این برند/ جنس ارتباط برقرار کنند.
اگر قصد محصول یا خدمت جدیدی را در سال جاری روانه بازار کنید، ویدیویی بسازید که طرز کار آن را نشان دهد. ویدیوها قدرت این را دارند تا همه چیز را شرح دهند. در حقیقت، بینندگان 95 درصد از پیامی را که در یک ویدیو میبینند به خاطر میسپارند. به علاوه، 30 درصد از جستوجوهای مردم در یوتیوب برای سوال «چگونه» بوده است. توجه داشته باشید، یوتیوب بعد از گوگل بزرگترین موتور جستوجو است. در پایان، 73 درصد از مشتریان سپس از تماشای ویدیوهایی که به اصطلاح (طرز کار) کالا یا خدمتی را شرح میدهد، بیشتر تمایل دارند تا آن کالا یا خدمت را خریداری کنند.
شرکت رسانه اینترنتی بازفید تیستی (BuzzFeed’s Tasty) در ساخت ویدیوهای «طرز کار» بسیار تبحر دارد و اغلب ساختههایش در حجمی تولید میشود که در اینترنت به سرعت دستبهدست میشود. «چگونه پاستای عالی بپزم» مثال خوبی در زمینه ویدیوهای «طرز کار» است که یک موضوع پیش پا افتاده را مرحله به مرحله و به شیوهای قابل فهم توضیح میدهد. این رسانه برای افزایش سرعت نمایش ویدیوها از اپلیکیشن هایپرلس استفاده میکند؛ بنابراین بینندگان اطلاعات را با سرعت هر چه تمامتر دریافت میکنند. میزان توجه افراد در حال کم شدن است، از اینرو ویدیوهای تا دو دقیقهای بیشترین تعامل را با بیننده برقرار میکنند. پس ویدیوها را کوتاه و بامزه بسازید.
درباره این سایت